Femmecup

So, I tried Femmecup which is a menstrual cup for those of you that don´t know. And I´m in love! I have been wanting to try one for quite a while now but after giving birth I realised that tampons where not comfortable any more so that was the time so try the menstrual cup. I did some research and found a website that offers advice on which modell to pick and it became Femmecup. And I would definitly recommended to everyone. Sure, it´s tricky in the beginnig but once you get a hold of it you´re not going to regret it. For my it´s both an envirionmental thing and a way of controling the amount of bleeding, yes because I´m a control freak. And if you have some question, feel free to ask and I´ll do my best to answer them for you.
 
 
Jag måste tipsa er om menskoppen! Jag har sedan länge tänkt att jag skulle börja med en då jag vill gärna vara snällare mot miljön men jag har haft blandade känslor till hur det skulle bli. Så efter förlossningen kände jag att jag var återhämtad men när jag fick min första mens insåg jag att det var något annorlunda. En tampong skavde eller rättare sagt jag kände strukturen på den på ett sätt jag inte gjort tidigare, och det var grymt obehagligt. Då var det ett perfekt tillfälla att prova menskoppen. Jag sökte all info jag kunde hitta och till slut bad jag om hjälp på menskoppen.se och de rekomenderade Femmecup. Jag måste säga att jag är riktigt nöjd, visst är det lite knepigt i början innan man får grepp om det, men nu kan jag absolut inte tänka mig att gå tillbaka till tamponger och bindor. Och vad är det bästa med menskoppen? Förutom att den är bättre för miljön så kan jag hålla reda på hur stora/små blödningar är, och jag vet att det är en märklig sak, men kontrollfreaken i mig älskar det! Och för er som undrar mer om den så är det bara att fråga på! Jag lovar att svara.
1 :):

skriven

Menskopp är ju grymmast! Heja!

Svar: <3 <3
Cita

Kommentera här:

Ӂrets