Det här med sömn

Bloggen har blivit lämnat lite åt sidan nu när det är deadlines i skolan och jag mina nätter har blivit sömnlösa. Jag vet inte riktigt vad som hände, det var som om graviditeten plötslig slog mig och det har blivit bökig att röra på mig. Det är inte lika enkelt att vända sig och jag ligger inte bekväm. För att toppa det hela har min halsbränna blivit mycket värre om nätterna. Det bränns och det trycks något fruktansvärt mot magsäcken, som om livmodern trycker så hårt att magsäcken stryps. 
 
Mina nätter brukar se ut såhär:
  • Vrida mig från sida till sida för att finna en vinkel som inte trycker mot magen och där magsäcken kan få lite mer utrymme. 
  • Provar kuddar för att se om det hjälper att avlasta.
  • Tar fram telefonen och söker efter huskurer, samt hoppas att det får mig att bli så sömnig att jag däckar av.
  • Till slut plockar jag fram kuddar, sätter mig upp och somnar.
  • Klockan 4:00 vaknar jag som om jag vore en mänsklig väckaklocka, jag inser att jag har nackspärr men halsbrännan är borta. Jag plockar bort kuddarna och sover ytterligare någon timme.
 
Jag kanske borde investera i en gravidkudde eller varför inte sy en själv. Jag har även läst att man kan ha en amningskudde för att sova nu och det är troligen en sådan jag kommer att använda mig av senare. Problemet med dessa är att de är både dyra och grymt fula! Så antingen så syr jag en egen, köper en avlång kudde och lite tyg eller så tar jag mina nuvarande kuddar och syr en fodral. Hmmm, får nog ta en vända på stan efter jobbet för att se utbudet på stan.
 
Någon som har några tips? Att spendera över 1000:- på en kudde känns inte rätt...
 

Kommentera här:

Ӂrets