Inredningstankar

I mina tankar finns det för det mesta inredningstankar, det är så mycket jag vill göra med lägenheten att jag kan spendera timmar framför datorn sökande efter den perfekta objekten för hemmet. Just nu har jag tre saker jag söker manisk, gärna på blocket och när jag kan bland secondhandbutiker.
 
1. Pinnstolar
De jag är ute ska inte ha några ornament eller dekorationer, utan en enkel pinnstol med raka pinnar, såsom dessa som finns i Stockholm:
 Tyvärr är dessa modeller omöjlig att hitta, har letat i secondhand butiker, Tradera, Blocket men icke! Finns ingenstans och det enda liknande jag hittar är Ellos variant av den i grå, men den känns inte helt rätt..
Får väl fortsätta leta efter de perfekta pinnstolarna.
 
2. Syskrin
Åter igen söker jag något gammal, ett syskrin i trä som gärna står på ben. Jag letar och letar men finner inga som är rätt, borde ha tagit den som fanns i källaren hos våra vänner men jag var för feg, nu får jag lida för det och söka som en galning. Någon som har tips? Den får gärna vara i den större modellen.
 
 
3. Förvaring för böcker
Hemma har vi ingen bra plats för våra kursböcker, de man använder jämt och därför inte vill placera i hyllan men som inte får plats på skrivbordet. Jag har hittat det perfekta förvaring men ack, den är slutsåld överallt, på hemsidan, på Blocket, Tradera, ja, överallt! Det tillhör IKEA PS 2014 kollektionen och jag missade min chans, får väl manisk hoppas på att någon säljer sin/a på Blocket.
 

Kommentera här:

Ӂrets