Svar på bröllopsfrågor

Jag tror att många av er som läser bloggen är de som har frågat mig hur det går med giftermålet. Jag kan säga att än så länge är inget spikat men visst har vi kommenterat och sagt att vi vill vara tillsammans livet ut. Vilket innebär att eftersom jag är som jag är har jag redan tänkt ut hur min kära sambo ska fria till mig. Jag vet att genom att skriva det här försvinner chansen men om jag hade friat til mig själv hade jag gjort det såhär:
 
Medans vi badar i havet och njuter av värmen och det härliga vattnet som vaggar våra kroppar, vi befinner oss i medelhavet, kanske Spaniens kust, kanske Frankrikes, så kommer en ring upp och förfrågan. Ringen är en förlovningsring som skall bäras bestämt på höger hand och hur den ser ut, enkelt med en sten eller två, det viktigaste är vilka sorts stenar det är och vad de står för, något symbolisk. Sedan placeras ringen på min solbrända ringfinger och semestern avslutas förlovad med en gnistarande sten i handen och min kärlek i den andra.
 
Efter att ha googlat på nätet fann jag två rätta sidor, en med ringar och en med förklaringar på stenarna. Jag må vara gammalmodig, jag må vara bestämd men ack, tänk om jag hade friat till mig själv?
 
Jag misstänker dock att det inte alls kommer att bli såhär, det kanske sker i en skog någonstans, en höstdag då löven är vackra och solen skinner emellan, medans vi har picnic och njuter av att hösten bjuder på färg och sol och kan ses som en av de vackraste årstiderna.
 
Som ni ser vandrar mina tankar lite här och där och klänning och skor och allt sånt som hör till bröllopsyran är mina favoriter, jag visste sedan innan jag kom in i tonåren att jag skulle bli en äkta fashionista, nej låt mig korrigera, den bästa fashionista, om ni bara visste...
1 Don:

skriven

Om man råkar fantisera högt för många gånger om friandet minskar oftast alternativen. Min fru eliminerade mina val och det hela slutade med att ringen befann sig i botten på ett ölglas inne på en utav prags sunkigaste mathak.

Svar: Jag vet! Men ack är man som jag kontrolfreak kan man inget annat än drömma högt, för alla vet att om man önskar sig något och uttalar sig blir det aldrig sann men kvar i min hjärna får det inte vara :)Det behöver inte vara världens romantiska ställe, det är stunden det handlar om och det låter som din fru och jag har mycket gemensamt där ;)
Cita

Kommentera här:

Ӂrets