Torsdagar alltid hos mamma

Då var det åter igen torsdag och eftersom jag saknar tv hemma så åks det alltid hem till mamma för att titta på den efterlängtade Medium. Då den slutar 22:00 och man inte orkar bege sig hemåt sovs det alltid över och vanligtvis hinner jag skriva en av mina kära blogginlägg.

Jag har spenderat hela dagen åt mikrobiologi och efter ett tag går den in i hjärnan, kära protozoer, vad ni är listiga. Igår hade vi en utflykt i Lund där elektronmikroskop besöktes, spännande var det, dock lyckades man småsomna under vissa stunder. Kvällen innan hade det bakats hemma och jag lyckades även ta i sönder en av mina tallrikar, det är inte lätt att baka när man saknar redskap och alla mått uppskattas. En trevlig nyhet är att för första gången i mitt liv äger jag en osthyvel nu. Jag fick den av mamma, nu saknas osten, hihi.
Gottigott med kaka, dock inte så underhållande med tallriken

Jag är jämt och ständigt kluven. Jag vill så gärna vara singel denna sommaren men lyckas inte så bra. Vårkänslorna flöder runt hela min kropp och jag faller för varenda kille som går förbi mig. Det här är inte klokt, jag få inte lov och vila! Dock gillas det främst hetingen med skinnjacka, som kommer och sväper iväg mig med sin charm. Har vi någonsin pratat? Endast i mina drömmar. Varför föll jag för honom? För att mina drömmar bad mig att göra det, det som dröms är det som händer, men ibland förändras det, jag vill ha dig men inte nu, inte än, efter sommaren, kom och hämta mig då, jag lär finnas kvar.

Nu ska sommarkroppen börjas fixas, måste verkligen äta nyttigare och sluta stoppa i mig allt skit. Jag börjar från och med idag, sen ska det tränas, igår kom Kjelle fram till mig och sa Höj din röst, åhh, jag trodde att jag skulle smälta, varför är mina vårkäsnlor så starka? Jag måste ha någon nu, någon som dämpar mina impulser, någon som kan få mig ner några nivåer, jag är full och kärlek, kom och ta, jag måste dela med mig, annars exploderar jag!!

Nu återvänder jag tillbaka till mina kära protozoer. Jag önskar mig en Ryan, jag önskar mig honom till mitten av augusti. Just nu vill jag vara fri, men samtidigt önskar jag mig någon att ha vid sidan om, dock ej jämt, är det dig jag söker? Jag drömmer mycket, både goda och onda drömmar, ibland gråter jag, andra gånger skrattar jag, men det går aldrig en natt utan drömmar, utan att de påverkar min vardag, det känns som om jag lever ett dubbelliv där jag inte kan skilja mellan dröm och verklighet, vill du vara med i min fantasivärld? Jag vill gärna ha dig där, du är den som inte pratar, den som inte finns, den som i mina drömmar finns men inte syns, jag har börjat acceptera dig, nu får du lov och visa vem du är.

Tillbaka till mina underliga blogginlägg
image108Jag lär förevig känna mig såhär, kluven och het
MInns mitt namn och jag lär minnas ditt ansikte

Kommentera här:

Ӂrets