Stress fram och tillbaka

Det var nog ett tag sen jag skrev något här och idag, innan jag börjar pimpa upp mina skor tänker jag ta och skriva några rader om vad som har hänt med lilla mig.

För det första har jag jobbat en massa och har knapp hunnit med något överhuvudtaget. Dock fick jag tre lugna dagar i Simrishamn, där julen firades. Sill och annat som ska vara med i julbordet hade vi och det smakade så gott att jag gärna tog repris. Mina smaklökar fick det ljuvlig, mina tankar började spridas, min själ startade att trivas mera och det var helt enkelt ett underbar julfirande. Sedan när man tillhör min familj så betyder det att julen firas två gånger, jag anser mig själv vara mycket lycklig lottad.

För första gången på Gud vet hur länge gick jag på julmässan och det var så sjukt vackert! Jag är knäsvag för kyrkan och en bra mässa med låtar, kan få mig att gråta som en liten unge, dock mindre dramatisk, tårarna faller och mitt leende blir bara större för varje ord som nämns. Jul är en tid för att umgås med familjen men varför bara ha en dag? För mig är det jul varje dag, även om det inte finns julklappar eller belysning på gatorna så vill jag gärna försöka fira varje dag såsom det vore jul, jag vill kunna umgås med de jag älskar och äta god mat. Dock blir det oftast att jag stressar till jobbet/skolan och kommer trött hem för att slutligen ligga och mysa med pojkvännen och gärna hinna ringa mutter och prata om absolut ingenting och allt tillsammans.

Men så kommer vi till den delen som ni alla väntar på, fotodags! För att jag vet att väldigt få av er är intresserade av mitt bloggande, utan istället föredrar ni fotorna som oftast är väldigt egoistiska och inte har en mening, men de underhåller både er och mig, så varsågoda, några av fotorna jag hann ta med min kära kamera, som snart måste bytas ut.



Smart som jag är glömde jag mina batterier till kameran under julafton, vilket medför att det blev en massa egobilder när jag väl hittade de.

Nu är det en viktig tid för både min pojkvän, min familj och mig. Mycket som skall förändras till det bättre men än avslöjar jag ingenting, men snart lär ni se skillnaden, tills dess får ni tyvärr vänta eller fråga, men jag lovar inte att jag svarar, hihi...
Till nästa gång
Önskar jag er
en riktig god weekend

Kommentera här:

Ӂrets