Living in the Airport, part 2

En enkel hemresa startades 06:00 med soluppgången och en alldeles för tung resväska. Jag fick lämna 2 vinflaskor på plats för att få hem mina 7 par skor. Jag försäkrade mig att det inte var några förseningar och snart skulle jag vara hemma. Trodde jag.

Första flyget var sen. Alicante-Madrid

Väl i Madrid springer jag ur planet till nästa gate, jag får inte stiga på. Varför? Min resväska är inte med. Jag säger till de att det är en stor rosa väska, hur svårt kan det vara att hitta den?! Men jag får ända inte komma med, istället ska jag köa efter en ny biljett. Jag springer bort till kön, inväntar och när det är min tur skakar tjejen på huvudet och säger att de endast flyger en gång per dag till Köpenhamn. Jaha,
Dock kommer hon på en lösning, jag får flyga till London och därifrån ta en flyg till Köpenhamn men jag var tvungen till att skynda mig, flyget avgick snart. Madrid-London
Jag springer som en galning och hinner med flyget. Jag får en 3-sits plats helt för mig själv. Plötslig är jag i London, alla pratar brittisk engelska och jag filofiserar hur jag har kunnat hamna här. Jag förflyttas till en annan terminal, det tar 10 minuter med deras buss. Efter säkerhetskontoller är det bara att vänta 3 timmar. Jag finner mat och kaffe. Starbucks brygg som efter 15 minuters väntan på att den ska svalna fortfarande bränner min tunga.

The coffee from Hell!

Bye Bye London


London-Köpenhamn
Flyget blir försenad ännu en timma. Men sedan flyter det på och jag är hemma, eller i Köpenhamn. Jag inväntar min resväska, min stora rosa resväska. Den syns inte till, kanske snart, snart, snart.
Efter 20 minuter går jag och kollar med informationstjejerna. De tar mina uppgifter och bekräftar: Vi har ingen anning var din väska är någonstans.
Nehe, vad händer nu?
De tar mina uppgifter och de hoppas att den kanske dyker upp dagen efter. Minns ni nu att jag inte fick lov och stiga på mitt andra plan för att min resväska inte var med mig men nu hade de ingen anning var den var någonstans. Mystisk och oehört taskigt!
Köpenhamn-Malmö


Efter 18 timmars resande var jag äntligen hemma i Malmö, hos min kära man, och resväskan, den kom dagen efter

Kommentera här:

Ӂrets