H2O

Aria älskar vatten och jag är så glad över detta för att vatten är min favoritdryck alla dagar i veckan. Därför gjorde det inte så mycket att vara gravid och undvika alkohol, istället fick jag frossa i vatten. Här i Sverige har vi fantastisk god vatten men det godaste vatten jag har druckit är i Andorra, direkt från källan, kall och frisk, det var magisk. För att det finns skillnad på vatten och vatten. Jag hoppas nu att Aria blir lika tokig i vatten som jag. Jag har ju redan omvandlat hennes far till att bli en vattendrickare och Nekosan har sin egen vattenfontän, så vi är en vattenälskare familj.
1 fruborgenvik.se:

skriven

Kokar du vattnet först o låter det svalna sen? BVC påstår att de inte behöver ha vatten förrän 6 månaders ålder. Själv har jag gett några teskedar enstaka gånger då det var jättevarmt. Känns som att alla bebisar är riktiga vattenälskare. Söt hon är och va stor hon har blivit by the way ;-)

Svar: Vi kokade vattnet i början men så var det väldigt varmt en dag och jag duttade hennes läppar med vanligt kranvatten, för det var det jag hade i min vattenflaska och sedan har vi smått och sakta introducerat vatten för vatten. På vår BVC sa de att när de börjar med mat kan de börja med vatten, det är ingen stora mängder hon får i sig, tror jag, det mesta hamnar på kläderna :D haha. Så hon får det i samband med mat och när det är riktigt varmt.
Tack <3 , ja, hon växer så fort! Har svårt att tro att jag snart har en 6-månaders bebis!
Cita

Kommentera här:

Ӂrets