Kroppen efter förlossningen

Kroppen gör underverk! Jag trodde det skulle ta flera månader att bli av med magen men fy vad fel jag hade. Jag kunde redan efter några dagar känna att magen hade sjunkit rejält och idag är den nästan ett minne blott. Dock behövs den tränas upp, den är mjuk och putar ut lite granna och jag är grymt sugen på min gamla mage tillbaka. Det är lustigt att titta tillbaka och se hur stor man har varit och utvecklingen, lite nostalgitripp. Alla min gravidveckor finns samlade här, för er som vill bakåt i tiden och läsa. Och mammakilon? Mer än hälften har försvunnit och nu väger jag lika mycket som jag gjorde när jag var i vecka 19! Så med andra ord är det fettet som ska försvinna nu, de andra kilorna var bebis, livmoder, moderkaka och annat smaskens.
 
Förlossningsdagen, några timmar efteråt:
 
10:e Januari, 4 dagar efter förlossning:
 
14:e Januari, 8 dagar efter förlossning

Kommentera här:

Ӂrets