Mors dag

Om ca 1 vecka är det dags att återigen fira mors dag. I år önskar jag mig lite grejer, såsom jag gjorde förra året och året innan dess, jag är trots allt en kattmamma och inte en endaste av de åren har jag fått en present på mors dag. Å andra sidan har jag aldrig gett Erik en present på farsdag. Men i år, då kanske vi ska börja traditionen, vi är trots allt crazy-cat-people. I år önskar jag mig följande:
 
1. Hansydd väska som vår kära vän Jake tillverkar. Hans företag heter Perennial Leather och har syr grymma saker, följ gärna hans instagramkonto för mera inspiration. Frågan är nu om man ska ta den stora eller lilla? Vad tycker ni?
 
 
2. The Reformation är ett klädesmärke som fokuserar mycket på miljön, de vill att man ska handla mindre och tänka mer på miljön och när man prenumererar på deras mailutskick kommer det både roliga historier och bra information om hur mycket kläder påverkar miljön.
Här kan man fynda mycket fint, men mest av allt önskar jag mig en hel garderob med deras kläder eller att vi bodde i USA så att jag hade haft möjligheten till att dagligen besöka deras butik. Här får ni se lite plagg jag suckar högt för:
Sedan fungerar det lika bra med secondhand, också bättre för miljön, trots att min kära mor inte är förtjust i att jag använder andra människors kläder. Jag trivs stolt i mina seconhandfynd! Kanske borde skriva fler inlägg om mina fynd. Men denna gåvan är svår att få, därför får den mer vara en gåva-till-mig-själv, för vi alla vet att jag är expert på att unna mig saker!
 
 
 3. Kamera med wifi. Jag intalar mig själv att jag hade varit en flitigare bloggare om jag hade en roligare kamera att fotografera med och den måste ha wifi, så att jag slipper mixa och trixa med kablar. Vi har några vänner som har ett samarbete med Fuji och det kanske går att fixa kompispris på en sån här snygging:
 Det som är viktigt att kameran har:
Sjävutlösare: gärna en sådan man håller i handen
Är liten och kompakt: Lätt att ta med sig överallt 
Har wifi 
Tar bra bilder! Även om mycket beror på fotografen...
 
 
Vad önskar ni er? 
 
 
 
 
 

Kommentera här:

Ӂrets