Det här med uppdateringar

Det går visst inte så bra för mig att hålla bloggen uppdaterad, men lite då och då kan ni få se ett eller annat inlägg från mig. För tillfället jobbar jag i princip nästan alla dagar i veckan förutom när jag går i skolan, detta görs för fruktan av Stockholm och det dyra storstadslivet. Jag fruktar för hyran, mat och annat som kan komma att spenderas när jag befinner mig i huvudstaden så jag jobbar för att spara till mina fem veckor i Stockholm. Jag åker om 12 dagar! Aaahhh! Dags att börja packa och fixa allt innan jag åker.
 
Jag har gjort en av mina saker i min to do list och det är att boka klipptid, snart kapas en del av håret för en ny resa i Stockholm, sedan har jag ett par saker kvar att boka av men ack, jag närmar mig.
 
Jag jobbar för tillfället mest i Lund och trivs som fisken i vattnet, det är mycket stammisar och kunder som vill ha hjälp och litar på mitt omdöme, jag kan ge stiltips och jag känner att jag gör nytta på jobbet. I helgen var jag på Emporia och insåg att Malmöfolket och framför allt köpcenterfolket är helt annorlunda, folk ville mest handla i fred och det var få som ville ha mina smaktips. Det enda som är synd med Lund är att Johan och Sanna inte är där men Renata och Magnus finns där, och även Sannas mamma, Kerstin, även om jag inte sett henne inne i butiken, trots att vi jobbar nästan vägg i vägg.
 
Ska se om jag hinner lägga upp en bild på mitt nya hår imorgon, tills dess får ni en av mina teckningar inspirerad av mitt vardagsliv i butiken. Enjoy my friends!
 

Kommentera här:

Ӂrets