Att läsa fyra kurser

 Efter att ha läst 150% är det svårt att gå tillbaka till 100%, så denna terminen valde jag fyra kursen med totalvärde av 45hp, vilket innebär studier på 150% 
Förra terminen läste jag extra eftersom mitt arbete fick gå i konkurs, och denna terminen var det svårt att tacka nej till kurser, så jag pendlar mellan kurserna, två arbeten och ett liv som hemmafru. Men ni som läser den här bloggen, mina två kära läsare, ni vet säkert att jag är inte mycket till hemmafru. Jag vägrar laga mat och stökar gärna, men jag älskar att storstäda och pyssla hemma, samt ge min kära make flera uppgifter att göra, som att spika fast tavlor, såga brädor och dylikt, allt för att bibehålla könsrollerna i förhållandet.
 
Om mindre än en månad blir det flytt till Stockholm och överlevnad blir det för min del. Hur ska jag överleva utan min makes matlagning? Får hamna tillbaka i rutinerna med tonfisk i burk och knäckebröd, jag har överlevt på det tidigare så varför inte nu igen? 
 
Min plan är att göra bloggen lite mer aktiv, särskilt under Stockholmvistelse, för att mina två läsare ska i alla fall bli tre, eller fyra, då har jag dubblat mina besökare. Tänk om...
 
Eftersom jag inte hade någon semester i somras längtar jag extra mycket till nästa sommar eller om ekonomin tillåter det, till en solresa i jul/nyår. Åh, drömmer mig bort!
 
 

Kommentera här:

Ӂrets