1 vecka och 2 dagar

Nu var det länge sen jag skrev, eller rättare sagt länge sedan jag började skriva flititg. Min anledning är att jag har fullt upp hela tiden och när jag väl kommer hem vill jag bara vila en stund och sen sova, så tråkig är jag. Men, observera att jag är grym trevlig när jag är omringad bland folk, oftast iaf...
 
Ni kanske vill veta lite mer om vad jag gör under mina praktikdagar. För det mesta sitter jag och redigerar bilder och text på Photoshop eller Indesign och timmarna flyger iväg men det finns också Glamour i jobbet. I torsdags fick jag följa med och lyssna på trendseminariet för 2016 och eftersom de inte behövde någon hjälp minglade jag fritt och drack kaffe. Det var en trevlig förmiddag, Jag hann prata med lite folk i branschen och många var intresserade av min utbildning och skrytsam som jag är berättade jag allt om den.
 
Fredagen fick jag följa med på en workshop och här fick jag flytta på lite skyltdockor och lite bord, plus bära lite tidningar men annars satt jag mest och tittade och åt frukost, lunch och fika på workshopen, lyxigt att även jag fick vara med. På eftermiddagen satt jag framför min datorn och jobbade med mina program.
 
Lördagen var städdag, min värdfamilj skulle ha visning på söndagen och det var grymt mysigt att städa någon annans hus, jag dammade hela huset och sedan städade jag i ordning deras stora garderob. Det är en av mina få superkrafter, att ställa i ordning saker, eller rättare sagt gömma saker för att få hemmet att se större ut. Efter städningen gick vi en promenad runt området och köpte fikabröd. Mums! Jag måste säga att jag var rätt kall när vi kom tillbaka till huset, till nästa promenad får jag klä mig varmare och jag måste köpa en mössa, gärna en i ull, eller be Erik låna mig hans gröna ullmössa.
 
Söndagen plockade vi undan det sista och sedan gick vi hem till min värdfamiljs dotter och hennes pojkvän, vi blev bjudna på brunch! Efter alldeles för många kakor tog vi en lång promenad runt deras område och jag insåg att de bor rätt nära hotellet vi bodde på när vi var i Stockholm i somras, det fick mig att le inombords, mitt lokalsinne håller på att förbättras. När vi kom hem lagade jag pizza och sedan blev det en tidig kväll för min del.
 
Igår satt jag mest framför datorn på jobbet, förutom när jag ringde till Ikea för att beställa några grejer till jobbet och hela samtalet tog ca 2 timmar, därav ca 1 1/2 timme bestod av väntemusik. Idag var det åter igen datorarbete, dock fick jag följa med på mingelkväll för visning av de nya Rookies. Jag hade åter igen inga arbetsuppgifter och fick mingla fritt medans de andra praktikanter fick arbeta. Jag tror jag har landat det bästa praktiken! Även om jag inte har något emot att arbeta.
 
För er som inte vad Rookies är kan jag berätta för er att det är personer som väljs ut av en jury för deras design, ide och koncept inom modebranschen. Lite kuriosa är att Dagmar en gång i tiden var en av dessa Rookies.
 
 
Från torsdagens trendseminarium:
 
 
Från fredagens workshop: klä en docka
 
 
Dagens mingel: till vänster finns utställningen från Rookisarna
 
Och dagens outfit! Ingen bra bild, men måste investera i en kamera, en med wifi!
 
 
 
 
1 A:

skriven

Snyggt! Och äntligen en uppdatering. Dina trogna läsare undrar varför du bor i en värdfamilj...och vilken utbildning har du gått? skryt lite på bloggen. Och berätta för oss som inte vet riktigt vad du utbildar dig till. Beundrar kram. Roligt att läsa det du skriver.

Kommentera här:

Ӂrets