Topp 5

Julen närmar sig och ni kanske är nyfina på vilka julklappar som rör sig runt i mitt huvud. Egentligen behöver jag inte fler saker men lite nytt kan man alltid unna sig, julklappar till sig själv kan man säga, får kanske fynda de under mellandagsrean och be de att få inslagna lagom till Reyes, då de spanska barnen får julklappar.
 
1. Flattered, en inomhusballerina som är grym snygg. Den är också tillverkad etisk säger hemsidan och jag vill gärna tro de också! Problemet för studentplånboken är priset, men ack så snygga!
 
2. Ullfilt från Klippan, har njutit av svärföräldrarnas och min nya värdfamiljs ullfilt för mycket och nu behöver jag en hemma också, värmande, snygg och behöver jag säga något mer. Vet att de finns på Illum i Köpenhamn och ibland har de extra pirs på de. Helt klart värt det!
 
3. Ljusstake från Georg Jensen, hemma har vi en massa ljusstakar och de bästa hittar man hos secondhand butiker men denna ljusstaken är en fröjd för ögat, sedan hjälper det inte att både svärmor och värdfamiljen äger var sin, vill bara stoppa ner den i väskan och rymma, eller satsa på en egen, men ack, jag dras bara till dyra saker!
 
4.  En rejäl halsduk, gärna denna från Acne, vinröd och i härlig värmande ull. Weekday har en liknande men inte i vinröd, dock för mer än halva av Acnes pris. Kanske inte borde vara så kräsen med färgen. Det som är viktigt med halsduken är färgen och framför allt storleken, den ska man kunna svepa sig i, som en bärbar filt!
Eller varför inte Acnes halsduk med hjärtan, tyvärr var denna en limited edition och är slutsåld överallt, men om man fick tag på en som inte kostade skjortan, ack, lyckan!
 
 
 5. På hösten, vintern och förvåren älskar jag att bära att boots med en tjock klack, jag är grym bekväm i den sortens klack, tjock, klumpig och himla bekväm. Jag har tre favoriter just nu, från Acne, sjävklart!
 
 
 
Men hade jag bara fått välja en av de tror jag att Donna vinner priset!
 
Vad har ni för topp fem?
 
 
 
 
 

Kommentera här:

Ӂrets