Löpartjej

Nu kommer en förskräcklig historia som jag fick höra idag av en tjejkompis.
 
Hon är som många av oss en nystartad löpartjej och beger sig ut och springer då och då. Häromdagen, mitt på dagen, begav hon och sin mamma ut för att springa och mitt i uppvärmningen kommer några killar förbi med cykel och tar henna mellan benen!
Vem gör något sådant i dagens samhälle?
Får kvinnor inte springa där män befinner?
Är det att vi inte får bära tights när vi springer?
Är det att vi har inga rättigheter när vi ska motinera?
 
Jag förstår inte, vad har hänt med världen idag?
Nu kan jag säga att jag kommer inte att våga springa ensam längre, får kanske bära med sig anfallslarm? Nej, jag vägrar! Om det skulle hända mig hoppas jag att jag kan göra som min vän och skälla skiten ur dem! Och hoppas på att en polisbil kör förbi!

Kommentera här:

Ӂrets