Klänningar för Renata

Jag kan förstå att det måste vara svårt att anpassa sig till sin kropp efter födseln av det vackraste barnet i världen och därför tänkte jag tipsa min kära vänninna om olika klänningar att testa. Jag tror att hon borde satsa på omlott klänningar men här kommer en bildbomb av allt möjligt hon kan testa sig fram till.
Jag är trots allt en natt-nät-fönster-shopaholic!
 
Lindex.se
 
Mina tre bästa tips för oss kurvigare kvinnor:
  1. Satsa på omlottklänningar som är låg skurna men täcker du kan ha bh på dig och brösten markeras men inte för mycket
  2. Markera midjan! Om klänningen inte markerar den ordentlig testa med ett skärp eller sidenband men skilj den från bröst och höfter = INGA RAKA KLÄNNINGAR UTAN SKÄRP
  3. Satsa på en lösare underdel men inte oversize, den får gärna glida över höfter, rumpa och lår men du ska kunna sitta, skratta, äta i den. Varför? 1.Det är bekväm    2.Behöver jag säga mer?
 
 
Lycka till i djungeljakten! 
 
 

Kommentera här:

Ӂrets