Tillbaka till Öresundsgården

Minns ni att jag skrev om min observation ute i Öreseundsgårde, med vävmaskinerna och allt? Idag var jag där och höll en liten föreläsning om min utbildning och vi dikuterade en massa mode. Det var fantastisk kul och jag älskar att höra historia, det är bland det bästa jag vet. Vi har läst så mycket om förr i tiden och nu hade jag det live, vi pratade om Diors New Look och en av kvinnorna hade till och med köp ett plagg från kollektionen. Oj vad jag trivdes! Nu önskar jag att jag kunde rota i deras garderob men jag har en garderob jag får rota i, Eriks mormors garderob och som jag längtar!
 
Jag älskar min utbildning och för er som vill höra mer är det bara att hojta till så skapar jag lite inlägg om det.
 
Förresten om ni undrar vad jag önskar mig i julklapp så är det saker som kvinnor och män har skapat på Öresendsgården. De kommer att ha  julmarknad på söndag i Limhamns folkets hus. jag önskar mig allt från heminredning till accesoarer till kläder. Jag jobbar tyvärr alla söndagar men  för er som är lediga kan jag rekommendera er att julshoppa där, antingen till er själva eller till andra, de är jätte duktiga.

Kommentera här:

Ӂrets