Blodgruppering


Kära läsare, under denna veckan har jag räknat vita blodkroppar i mitt eget och andras blod, jag har tagit blodprov både kapillärt och venöst, jag har spenderat flera timmar tittandes i en mikroskop, jag har blodgrupperat min blodtyp och jag hoppades att få tillhöra en av de coola grupperna, såsom 0 RhD-positiv/negativ eller AB RhD-pos/neg, men neeeeej
Istället tillhör jag den vanligast typen av alla. Om ni inte vet så är RhD-positiv mer vanlig än negativ och jag, jaa, jag, ussch nej, jag är vanlig, jag är inte speciellt, varför? Inget jag kan påverka, men jag är en i mängden...jag är
B RhD-positiv

Men, aja, inget jag kan påverka, får väl bara nöja mig, dock är jag väldigt sugenpå att få reda på vilka grupper min familj tillhör, men nog om det, jag hade ju lovat er outfit bilder och ovan ser ni, hmm, få se, onsdagens klädsel, och så brukar jag se ut under mina laborationer. Torsdagens var följande

Yes, när man går upp 7 på morgonen och är borta till ca 6 på kvällen är det såhär man ser ut...och trött och sliten är mans edan också, så det blir gärna en liten powernapp dock varar den i några timmar, och sedan lite läsning och slutligen den eviga längtan till min andra halva kommer hem. Och nu, mysdags!
Kärlek till labbrocken

Kommentera här:

Ӂrets