Vilodagar med modeinspiration

Två dagars ledighet spenderades i kära Simrishamn där maten smakar, människorna ler och jag vilar ut. Solen sken och jag hoppade omkring i mina svarta short och gul tröja, men kylan fanns kvar, troligen därför jag hoppade. Tisdagen öste det ner men jag, i klädd i kjol, trotsade vädret och begav mig ut i Simrishamns gator. Det åts lunch ute, museet besöktes där de hade en utställning om japanska huvudbonader, Joels morforäldrar besöktes och vi fick var sin egendesignad förklädde. Jag har en svag grej för förkläder, tycker att de ger mig en skön känsla och inspireras gärna av de så självklart var jag överlyckligt när jag äntligen fick äga min allra första förklädde som var designad bara för mig. Och slutligen lagades det middag. Ååååhh...så så gott!! Två underbara dagar fyllda med lycka och mycket mer. Nu är det snart dags...är ni redo?

Måndag VS Tisdag

När vi vandrade runt i regnet blev jag totalt förälskad i Joels pappa klädsel. Vilken kappa och hatt, jag ville också gå klädd så, det var stilrent, klassisk och passande. Vad jag avundades hans klädsel, ska absolut ut och leta efter något liknande, eller jag kanske syr en egen? Det får turen avgöra.
I museet blev det pyssel och Joel utförde de svåra sakerna med svårighetsgraden 2 och uppåt medan jag gjorde de med svårighet ett och som inte hade mer än 5 bilder. Det var inte grej helt enkelt, men såhär blev resultatet, kan ni gissa vem som gjorde vad? (obs, grym dålig foto!!)

Dags att göra nytta!
Snart, så snart!

Kommentera här:

Ӂrets