En sömnlös natt i Lund

Min helg spenderades utanför hemmet och jag måste erkänna att min kära säng har saknats. Det började med utgång till 66:an  där mina lockar försvann, min tändare hittade tillbaka till min väska och Cita fick reda på att boxningskillarna kan dansa och är inte så tokiga att titta på. Det möttes även en snubbe som liknande min förföljare, troligen släkt, issch, nej! Jag flydde så fort jag insåg hur lika de var. Fredagkvällens  trevliga överraskning var att träffa på Reza i 66:an, självklart dansade vi och byte nummer, nästa gång drar vi ut och festar! Eftersom Cita har en kamera och gillar att fota så blev det några fyllefoto och även fyllesms till min nya kontakt, Erik! Välkommen till listan! Vi avslutade kvällen tidigt och på väg hem snöade det. Bildbevis?Javisst!


Lördagen blev man väckt vid ett tiden, frukost käkades vid två, vid tre var man klar och klockan fyra blev det en dusch för att ta bort gårdagens festlukt av cigarretter och alkohol blandat med killparfym, isschh! Efteråt var det dags för mat åter igen och sen fick Cita fixa väskan snabbt och dra till Lund för att titta på film. Så fort tåget stannar i Lund börjar min mobil krångla, den känner att jag har lämnat kära Malmö och den är rädd, men jag håller om den och viskar tyst att det är okej, Erik tar hand om oss sen.Vi anländer, jag och min mobil, till Erik och tar en rätt så seg hiss upp till femte våningen. En gång framme pratas det smått för att bryta isen som har skapats sen i måndags och sedan tittar vi på film, eller bättre sagt vi tittar på en halv film, slutet av Babel filmen, tror den hette så. Det blev en blandning av film och mys som avslutades med lite käk och en trevlig kamrat till Erik som var så oehört söt! Jag fick två brödbitar av honom som jag tyvärr inte var sugen på så Erik fick ta dem. Efter att man har ätit måste man vila och så blev det, vila som ledde till mys, mys som ledde till... som ledde till sömn. Sömn som jag aldrig fick, måste ha vaknat varannan timma och bland annat messat Sandy, spelat i min mobil, tänkt på mina drömmar, som för en gångs skulle bara handlade om Erik, dock ägnades en milisekund till dig, men det var troligen en gammal minne som kom upp. Jag slog knät mot elementet x antal gånger, jag hörde någon som spelade en konstig instrument och sedan någon som sjöng tror jag, gamla klassika låtar, undrar om det var en dröm eller om personen verkligen existerar. Jag kan inte förstå varför jag skulle drömma något sånt. Vid 10-tiden vaknade Erik äntligen upp, jag fick min frukost och åkte hem. En gång i Malmö insåg jag hur långt jag hade åkt, hur isolerat jag har levt, åh kära Malmö du är mitt hem.
165889-67

Helgens minnesvärde kommentarer:
P: Vilken dialekt har du?
C: Ursäkta?
Pedran antydde på att jag inte pratade skånska och undrade därför vad jag hade för dialekt, en blandning av spanska med engelska och svenska ;-) Duger svaret?

E: Vad len du är! (kommenterar han med en väldig het röst medan hans händer åker upp och nerför min kropp)
C: Tack! (jag vet, tänktes det tyst medan leendet kom fram)

Kommentera här:

Ӂrets